Skip to content

Den förlängda garantin gäller för alla tillverkningsfel, precis som den vanliga tillverkargarantin. Den förlängda garantin gäller inte när det gäller fel som orsakas av felaktigt underhåll eller normalt slitage.

Priset för förlängd garanti börjar från 79 Euro och beror på priset på din maskin. Du hittar det exakta priset bredvid kaffemaskinen i vår e-butik.

Förlängd garanti kan köpas tillsammans med en kaffemaskin. Garantin tillämpas enligt inköpsfakturan.

Du måste täcka reparationskostnaderna i följande fall:

Om felet beror på bristande underhåll av apparaten eller felaktig installation/avlägsnande av delar;
Om du behöver en grundlig rengöring av apparaten.

Om varan går sönder efter garantiperioden kan vi fortfarande ta emot varan och reparera den mot en extra kostnad. Observera att reparationskostnaderna ska täckas av kunden.

Det tar vanligtvis 2 till 3 veckor att åtgärda felet, från och med den dag då produkten lämnas in för garantiservice. Om det visar sig att reparationen kräver att en del levereras från utlandet kan väntetiden förlängas. Om du har några frågor kan du kontakta oss via e-post på [email protected] eller per telefon på +46 85 251 54 84.

Kontakta Coffee Friend’s kundtjänst via e-post på [email protected] eller telefon +46 85 251 54 84 så ger vi dig råd om vad du ska göra. Tänk på att inte alla garantiobjekt åtgärdas av vårt serviceteam.

Ja. De flesta kaffemaskiner för hushållsbruk har en 2-årig tillverkargaranti. Vissa kaffemaskiner kan dock ha 1 års garanti (pro-line kaffemaskiner, vissa halvautomatiska modeller osv. – det anges bredvid varje produkt). Du kan också köpa ett längre garantiservicecertifikat (från 2 extra år) när du köper en kaffemaskin.